Mleko owsiane

Wreszcie przyszła piękna wiosna! Pierwsza dawka witaminy D zmotywowała mnie do działania. A żeby mieć jeszcze więcej energii postanowiłam pierwsze śniadanie zastąpić koktajlami. Uwielbiam je! Dają dużą różnorodność i nigdy się nie nudzą. Ale pyszny koktajl potrzebuje dobrej bazy. Ponieważ mam alergię na laktozę, jogurt naturalny czy mleko odpada. Sklepowe mleka roślinne są dość drogie i czasem niepotrzebnie dosładzane. Dlatego właśnie postanowiłam robić je sama. Dzisiaj zrobiłam mleko owsiane do jutrzejszego śniadaniowego koktajlu. Jest banalnie proste, neutralne w smaku i bardzo zdrowe. To będzie pyszna wiosna z dużą dawką energii :)

Składniki:

  • 1 szklanka płatków owsianych górskich,
  • 3 szklanki przegotowanej zimnej wody,
  • coś do dosłodzenia: syrop klonowy, miód, ksylitol, stewia, brązowy cukier... Co tylko chcemy.
Przygotowanie:
Płatki dokładnie płuczemy na sitku pod zimną bierzącą wodą. Następnie płatki umieszczamy w misce, zalewamy wodą i zostawiamy na minimum 3 godziny, najlepiej na całą noc. Następnie całość blendujemy około 1 minuty. Na słoiku umieścić 4-5 warstw gazy i przecedzić mleko. Na koniec delikatnie dosłodzić. Gotowe! 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pulpety wołowe w sosie własnym

Letnia zupa jarzynowa według pięciu przemian

Bolognese wedłu pięciu przemian